Японія вперше отримала російську нафту на підсанкціонному танкері

Коментарi:

Небажання адміністрації Дональда Трампа жорстко контролювати виконання санкцій проти Росії призводить до того, що навіть союзники США стали легше ставитись до обмежувальних заходів.

Японська нафтопереробна компанія Taiyo Oil отримала вантаж, доставлений російським танкером, який входить до чорних списків США та Євросоюзу, повідомляє Bloomberg з посиланням на дані про відстеження суден.

Читайте МН в Telegram: тільки важливі новини

Нафту з Сахаліну обсягом 600 000 барелів у понеділок доставив танкер Voyager, який раніше називався «Проспект Вернадського» і потрапив до списку зі 180 танкерів тіньового флоту, проти яких адміністрація Джо Байдена ввела санкції 10 січня. У лютому так само вчинив ЄС. Власник судна, який перебуває під санкціями «Совкомфлот», передав управління ним двом фірмам, зареєстрованим в ОАЕ.

Японія має ліцензію від США та ЄС на закупівлі російської нафти, проте вона вже більше двох років цього не робила. До розв'язаної Володимиром Путіним війни в Україні вона приймала в середньому чотири танкери на місяць із проекту «Сахалін-2», у якому компанії Mitsui та Mitsubishi досі мають частки. Представник Taiyo Oil підтвердив факт постачання та повідомив, що вона придбала нафту на запит Міністерства економіки, торгівлі та промисловості Японії. За його словами, нафту треба було відвантажити з «Сахаліну-2» для того, щоб вона не заважала виробництву зрідженого природного газу, оскільки нафту та газ на проекті видобувають одночасно.

З приходом Трампа, який розпустив частину відомств, які стежили за дотриманням санкцій, покупці російської сировини, схоже, стали менше боятися потрапити у Вашингтон в опалу, зазначає Bloomberg. З кінця січня щонайменше 20 вантажів російської нафти було доставлено покупцям у Китаї та Сирії на судах, які потрапили під санкції США. Ще більше рейсів підсанкційні танкери здійснили, перевантаживши нафту в море на інші, що не входять до чорних списків суду, які вже потім довезли її до покупців.

Водночас, переважна більшість підсанкційних танкерів досі стоїть на якорі без діла, констатує Bloomberg.