До запуску водоводу до Миколаєва — лічені тижні: у липні розпочнуться пусконалагоджувальні роботи

Коментарi:

На сьогоднішній день укладено майже 120 км труб, що становить понад 90% загальної протяжності нового водоводу до Миколаєва.

Про це повідомив засновник групи компаній "Автострада" Максим Шкіль.

Читайте МН в Telegram: тільки важливі новини

2000 осіб та цілодобовий режим робіт

Будівництво ведеться у режимі 24/7. На об'єкті задіяно близько 2000 працівників та понад 1000 одиниць техніки.

Загальна довжина водоводу становить 67,8 км на дві нитки. Він забезпечуватиме подачу 120 000 м³ води на добу для Миколаєва та ще 50 000 м³ – для меліоративної системи Нової Одеси та Миколаївського району.

Завершено монтаж труб у водозабірному каналі

Паралельно з прокладанням траси продовжуються роботи в районі водозабору на Південному Бузі. Вже завершено монтаж усіх чотирьох гілок трубопроводу, які транспортуватимуть воду до насосної станції №1 у районі Нової Одеси.

Наступний етап – встановлення труб на бетонні опори на дні каналу. До робіт залучено водолази, які готують основу з бетонних плит для надійної фіксації конструкції. Після укладання труб канал буде засипаний згідно з проектними вимогами.

Насосні станції майже готові

Завершуються роботи на трьох насосних станціях. Основне будівництво на станціях №1 та №3 фактично завершено, а на станції №2 – на фінальній стадії. Наприкінці червня заплановано монтаж електро- та насосного обладнання – це ключовий етап перед пуско-налагодженням.

Складні умови – нестабільні ґрунти

На деяких ділянках траси роботи ускладнені високим рівнем ґрунтових вод, особливо в районі зрошуваних територій. Там попередньо видаляється водонасичений ґрунт, потім укладається шар бутового каменю, геотекстиль та піщана подушка. Після укладання труб проводиться негайне зворотне засипання, щоб уникнути підтоплення.

Маршрут водоводу проходить в обхід населених пунктів

Трасу водоводу прокладено в обхід житлової забудови, що дозволяє зберегти інфраструктуру та прискорює темпи робіт.

Буріння під річками та дорогами – без руйнувань

У місцях перетину з річками, автомобільними та залізницями, нафтопроводами та газопроводами застосовується метод горизонтально-спрямованого буріння (ГНБ). Це дозволяє прокласти труби без розкриття поверхні та пошкодження інфраструктури.

На трасі передбачено 20 таких перетинів, 14 із яких уже виконано. Одним із технологічно унікальних рішень став прокол під дном річки Інгул — довжиною 462 м та глибиною залягання 14 м (що еквівалентно чотириповерховій будівлі). Цей метод дозволяє зберегти екосистему та забезпечити точність монтажу у складних умовах.

У липні — запуск води та налагодження

У другій половині липня «Автострада» планує розпочати перекачування води між насосними станціями та проведення пусконалагоджувальних робіт.