Індустріальний кластер світу: місія Павла Чумака як першовідкривача нових торговельних воріт України

Коментарi:

Україна – могутня держава, а українці продемонстрували всьому світові свою відважність та стійке прагнення до свободи, незалежності та економічного процвітання.

Найцінніше нашої держави – люди – висококласні спеціалісти різноманітних галузей.

Вони – локомотив української економіки – невід'ємної частини нашої перемоги та розвитку.

Попри найстрашніші виклики сьогодення українські підприємці продовжують працювати, забезпечувати громадян робочими місцями, допомагати захисникам, а головне – планувати й втілювати у життя спільне майбутнє.

Одна із грандіозних ініціатив українців – порт “Березань” – унікальний в історії нашої держави проєкт по створенню морського глибоководного індустріально-портового комплексу.

З цією ініціативою ще у 2019 році виступив український бізнесмен Павло Чумак.

Стратегічне мислення, орієнтація на розвиток українського підприємництва та співробітництво з іноземними інвесторами стали фундаментом на сьогодні вже національного проєкту.

Велике діло починається з малого

Павло Чумак – власник олієпереробного заводу, юрист та філантроп. А ще, він – практик. Зі студентських років почав займатися тим, що сьогодні називає “справою життя”.

Павло – звичайний одеський хлопець, який виріс на Молдаванці. Сьогодні з посміхом згадує тяжкі 90-ті, коли разом із братом допомагав батькові із переробкою соняшника на Одеському масложиркомбінаті. Розповідає, як доводилося поєднувати навчання з роботою: вночі – різнороб, вдень – студент університету ім. Мечникова.

Але він дуже вдячний за свій шлях, і перш за все – своєму батькові.

Вища юридична освіта стала у нагоді для розвитку “справи життя”. А згодом перший елеватор у Березанці перетворився на великий завод. Сьогодні це успішне підприємство, де працює більше 100 співробітників.

За місцем локації підприємств Павла Чумака завжди встановлюється тісний контакт з керівництвом територіальних громад. До того ж компанія активно допомагає у розвитку соціально-економічних програм та потреб регіону.

Навіть в умовах війни Павлу вдалося продовжити роботу підприємств та створити нові логістичні маршрути для експорту продукції. Він створив власну стивідорну компанію та в короткі терміни освоїв інфраструктуру Придунайських портів із залученням додаткових коштів.

“Я завжди оперую категоріями майбутнього та розвитку, ніколи не зупиняюся на досягнутому, тому завжди прагну удосконалювати свою продукцію”, – відмічає підприємець.

Свого часу Павло як виробник аграрної продукції (олії) зіштовхнувся зі складністю виходу на світові ринки, через що товар втрачав конкурентоспроможність. Але кожна проблема – потенціал для розвитку та експерименту.

Павло Чумак один із перших в Україні зробив генерацію на підприємстві, встановивши дві турбіни з Індії. Таким чином його завод не просто виробляє олію, а й генерує електроенергію.

“Далі ми створили ще одне альтернативне джерело енергії – вітропарк. Ось таким чином крок за кроком виникла ідея створення індустріального парку”, – розповідає бізнесмен.

Унікальна локація

Фундаментально ідея створення індустріально-портового комплексу сформувалася у 2014 році.

“Проект ґрунтується на аналізі перспектив розвитку морегосподарського комплексу України. У 2014 році прийшло розуміння, що з 13 існуючих та працюючих портів нашої держави практично жоден не відповідав світовим моделям економіки. Це були порти “вчорашнього дня” – не глибоководні та в межах великих міст.

А порт у межах міста – це екологічні проблеми та відсутність можливості локаційно збільшувати його територію”, – пояснює Павло Чумак.

Україна – це транзитна держава, і конкурентноздатність продукції формує локація, яка має логістичні можливості та дозволяє розміщувати різноманітні інноваційні виробництва з причальною стінкою.

І така локація в Україні була знайдена – це акваторія Березанського лиману Миколаївської області. Це 60 км до Одеси, 40 км – до Миколаєва.

Нові торговельні ворота України: переваги та особливості "Порту "Березань"

Порт “Березань”- це індустріальний кластер, що поєднує морський порт, залізничний термінал, вантажний аеропорт та промислові підприємства вздовж причальної лінії порту:

  • прямий захід з моря та фронтальне причалювання;
  • 25 кілометрів причальної лінії;
  • вільна економічна зона на 60 квадратних кілометрів;
  • будівництво нового молодіжного міста – нові домівки та робочі місця для тисячі українських сімей;
  • виробництво продукції безпосередньо на локації кластеру;
  • створення нового металургійного електроплавильного комплексу.

Порт “Березань” відкриє нові економічні можливості в умовах конкуренції з боку румунських та російських портів. Також це може стати ланкою проєкту Балто-Чорноморського транспортного шляху, який з'єднає порти Балтійського та Чорного морів через територію України з наступним виходом до Адріатичного моря.

Команда та підтримка Офісу Президента

Інтелектуальне ядро проєкту налічує близько 40 українських фахівців високого рівня. Це інженери, спеціалісти море-господарчого комплексу, юристи та економісти.

Павлу Чумаку вдалося сформувати супер команду однодумців, які мають вагомий досвід у своїй роботі. Наприклад, економісти проходили стажування в компанії Ілона Маска.

Також бізнесмен відкрив в Лондоні штаб-квартиру, де проходять консультації із партнерами та інвесторами.

Ініціатива повністю підтримується головою держави Володимиром Зеленським та Міністерством інфраструктури. Для реалізації ініціативи наразі діє державне підприємство “Морський індустріальний кластер Березань”.

Перші досягнення та терміни реалізації

Порт “Березань” – величезний та амбітний проєкт, який планується реалізувати поетапно до 2038 року. Загальний об'єм інвестицій – 64 мільярди доларів.

Павло Чумак разом із командою провели ряд консультацій з потенційними інвесторами з Індонезії, Катару, Малайзії, Великобританії, Бельгії та підписали Інвестиційний Меморандум з Великим Малайзійським фондом.

“В 2022 році ми мали отримати вже перший транш в 5 мільярдів для початку будівництва, але прийшла війна”, – зазначає бізнесмен.

Попри війну Україна має потенціал для переходу на нову економіку

Звичайно, через виклики сьогодення терміни реалізації проєкту коригуються, однак робота не зупиняється.

“Через війну інтерес світових лідерів до нашого проєкту лише підвищився.

Жодних складнощів в реалізації немає. Єдина перепона – війна. Нам усім треба перемогти агресора. Всі розуміють, що війна – це ризик”, – говорить Чумак.

Звичайно, в умовах військових дій неможливо здійснювати практичні та технічні роботи, однак команда продовжує “теоретичне будування” – корегує техніко-економічну документацію, яка після війни потребує змін та актуалізації, веде пошук партнерів та підрядників.

Крім цього, Павло Чумак замовив у голландській фінансово-аудиторській компанії KPMG аудит проєкту – це невід'ємний та важливий крок на стадії реалізації великої справи.

“У світі існує чотири фірми, без резюме яких ні одне фінансування великих інвестпроектів не починається, і KPMG якраз одна із них. Наразі економісти працюють над Інвестиційним меморандумом, який мають презентувати у кінці 2022 року.

Це буде стартом – світові інвестори зрозуміють, що Україна попри війну дійсно має потенціал для переходу на абсолютно нову економіку”, - резюмував Павло Чумак.

Сьогодні Україна демонструє всьому світу, що має потенціал не горезвісної «кланово-олігархічної монополії в економіці», а швидко зростаючого класу бізнесменів управлінців нової генерації, які сповідають традиції “Терещенківської традиції”. І яскравий приклад тому Павло Чумак.