Бізнес Миколаївської області виживає і, незважаючи на важкі умови, торгує з 94 країнами

Коментарi:

Бізнес на Миколаївщині зараз не «працює», а виживає. Про це розповів начальник Миколаївської обласної військової адміністрації Віталій Кім.

Читайте МН в Telegram: тільки важливі новини

В області діють кілька програм підтримки підприємців. Здебільшого це державні програми. Кім зазначив, що зараз керівництво країни вже має розуміння того, що бізнес прифронтових регіонів потребує додаткової підтримки.

«Підприємцям потрібне розуміння, чому вони мають працювати у прифронтовому регіоні, крім ідеологічної складової. Повинні бути фінансові компоненти, щоб бізнес тут розвивався», – наголосив Кім.

Нині в області кількість підприємств, які повернулися чи відкрилися, набагато менша від того, що було до 2022 року. Багато хто повернувся завдяки точковій роботі з великими підприємствами та системній підтримці малого та середнього бізнесу.

На жаль, реалії такі: єдиний ризик для інвестицій у регіон — питання безпеки. Близькість до лінії фронту за будь-яких розрахунках негативно впливає рішення інвесторів. Раніше, до втручання держави, банки просто відмовляли Миколаївським підприємцям у кредитах лише тому, що бачили, що вони із зони ризику.

Міжнародна торгівля

Водночас, за даними Головного управління статистики Миколаївської області, за 9 місяців 2025 року: експорт товарів підприємствами регіону становив 500,1 млн. доларів, що на 24,2% менше, ніж за 9 місяців 2024 року; імпорт – 558,7 млн доларів, що на 57,6% більше;

Негативне сальдо зовнішньої торгівлі склало 58,6 млн. доларів.

Миколаївщина експортувала товари до 80 країн, серед яких Туреччина, Італія, Німеччина, Іспанія, Єгипет та Алжир. Основу становлять продукти рослинного походження: зернові – 57,9%, насіння та плоди олійних культур – 18,5%, жири та олії – 11,2%, готові продукти харчування – 6,4%.

Імпортувалися товари з 94 країн, переважно з Китаю, Туреччини, США, Великобританії, Німеччини та Греції. Найбільшу частку займали машини та обладнання – 33,5%, транспортні засоби, літальні апарати та плавучі засоби – 19,1%, мінеральні продукти – 12,6%.

Незважаючи на найскладніші умови, миколаївський бізнес продовжує працювати, підтримувати міжнародні зв'язки та відновлюватись у прифронтовому регіоні.