Лiкарнянi-2023: що змiнилося, – роз'яснення Головного управлiння ПФУ в Миколаiвськiй областi

Коментарi:

1 січня набула чинності оновлена редакція Закону «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Відтепер уповноваженим органом управління в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві визначено Пенсійний фонд України. Про деталі «Миколаївським новинам» розповіла очільниця Головного управління ПФУ в Миколаївській області Олена СИЧУГОВА.
Для фінансування по лікарняних від ПФУ роботодавцю, як і раніше, необхідно подати заяву-розрахунок за даними про нараховані застрахованим особам кошти.
Форма заяви-розрахунку залишилася незмінною. Умови здійснення виплат за лікарняними працівникам також не змінились. Оплата лікарняних здійснюється роботодавцем, як це було і раніше – 5 днів за рахунок власних коштів, починаючи з шостого дня – за рахунок страхових коштів. А у випадку лікарняних внаслідок нещасного випадку на виробництві – з 18-го дня непрацездатності.
Закон скоротив час, протягом якого роботодавцям за поданими заявами-розрахунками мають надходити страхові кошти для виплати лікарняних від ПФУ. Якщо раніше Фонд соціального страхування України (ФССУ) перераховував кошти роботодавцям протягом 10 днів після надходження заяви-розрахунку, то Пенсійний фонд України має здійснювати таке фінансування протягом 3-х днів після надходження заяви-розрахунку.
Така заява-розрахунок, починаючи з 1 січня, подається до Пенсійного фонду України через особистий електронний кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг.
Функціонал пункту меню «Заяви-розрахунки» особистого кабінету страхувальника дає можливість пошуку та перегляду заяв-розрахунків згідно визначених критеріїв: період реєстрації листків непрацездатності, тип заяви-розрахунку (за електронними листками непрацездатності); здійснення формування (редагування) та відправки заяви-розрахунку до Пенсійного фонду України.
Під час формування заяви-розрахунку використовується інформація з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб.
Одночасно, до заяви-розрахунку можна додавати коментарі, пояснення та, за необхідності, скановані копії документів, що можуть бути використані під час прийняття рішення щодо фінансування.
Важливо! Для поліпшення якості обслуговування та пришвидшення автоматизованого опрацювання заяв-розрахунків, максимальну кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку обмежено до 200 штук.
Для уникнення помилок, під час заповнення заяви-розрахунку використання лапок у назві суб'єкта господарювання не допускається. Роботодавцям для подання заяв-розрахунків не потрібно укладати з Пенсійним фондом України договір про визнання КЕП, як це було передбачено раніше у взаємовідносинах із ФССУ.
Роботодавці, які з певних причин не можуть користуватись електронним кабінетом на вебпорталі електронних послуг ПФУ, можуть скласти заяву-розрахунок в паперовій формі та подати її до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.