5 способів управління ризиками у бізнесі

Коментарi:

Що таке ризик?

За старту нового бізнесу завжди треба бути готовими до непередбачених ситуацій — так званих ризиків. Грамотний підхід та ефективні методи їх усунення допоможуть вам мінімізувати всі збитки навіть тоді, коли ситуація вже критична. У зв'язку з цим якісний ризик-менеджмент та мінімізація загроз є дуже важливими факторами.

На нашому сайті, ви легко зможете отримати консультацію щодо аудиту ризиків і надалі уникнути будь-яких ризиків для вашого підприємства.

Ідентифікація ризику

Для того, щоб мати можливість грамотно керувати ризиками, треба спочатку їх виміряти та виявити. Для всіх компаній ризики відрізняються залежно від їхньої діяльності. Важливим пунктом є ідентифікація ризиків та всебічний аналіз, а надалі виходячи з цього можна вибирати стратегію боротьби з ними.

Оцінка ризику

Якщо оцінити всі ризики, а також їх наслідки, то можна виділити дві групи — це чисті ризики, які згодом призводять до збитків, і спекулятивні — ті, що можуть призвести до додаткової прибутковості або збитків.

Крім того, у діяльності компаній бувають ще й такі види загроз, як:

- виробничі – невиконання робочого плану через ті чи інші виробничі обставини;

- кадрові – це загрози, пов'язані з підбором неякісного персоналу, втратою важливих співробітників; такі загрози можуть мати погані наслідки, зокрема: витік конфіденційної інформації, втрата коштів тощо;

- комерційні – це всілякі фінансові втрати під час продажу або купівлі різної продукції;

- фінансові – це коли організація не виконує весь свій фінансовий борг, а також проблеми через зміну курсу валют, також деякі інші причини;

- інвестиційні – це ризики, які безпосередньо пов'язані зі втраченою можливістю або збитками через те, що були прийняті неправильні рішення.

Це лише невелика частина загроз, які можуть зашкодити вашому бізнесу. У кожної є своя специфіка, і треба добре проаналізувати їх, щоб надалі мати поняття, як справлятися з цими небезпеками.

Карта ризиків

Існують різні методи зниження потенційних ризиків – це так званий ризик-менеджмент. Він спрямований на те, щоб уникнути збитків, але працює лише у тому випадку, якщо всі методи обрані правильно.

Спосіб № 1. Уникнення ризиків

Цей метод полягає в тому, щоб не допустити або повністю уникнути ризикових ситуацій: не укладати угод із сумнівними партнерами, не працювати з партнерами, які мають сумнівну репутацію. Загалом уникнути всіх ситуацій, згодом яких є хоч невелика ймовірність невдачі.

З одного боку, такий спосіб допоможе вам позбавитися деяких непередбачених ситуацій і значно знизити ризик. Але з іншого боку, ви можете втратити дуже вигідні інвестиційні угоди з партнерами. Цей спосіб часто не є актуальним, підійде він швидше за все тим компаніям, які вже майже неконкурентоспроможні, коли набагато простіше буде продати весь бізнес, ніж мати постійні збитки.

Спосіб №2. Утримання ризику

Такий метод – страхування. Він полягає у страхуванні самого себе, тобто у створенні спеціальних резервів, щоб у разі чого можна було легко покрити всі витрати. На такому етапі буде відразу видно повний обсяг, необхідний для самострахування. Це буде конче необхідно для того, щоб ви могли все правильно спланувати в економічному плані.

Спосіб №3. Передача ризику

Для усунення ризиків у такий спосіб вам знадобиться друга особа — наприклад, це може бути страховик. Також можна компенсувати ваші збитки за рахунок прибутку від інших фінансових операцій. Такий метод називається хеджування, і найчастіше він поширений на ринку деривативів.

Спосіб №4. Зниження ризику

Зниження ризиків — це вже більш комплексний підхід, і він включає такі дії, як диверсифікація. Це коли капітал ділять на деякі складові, і ці частини розподіляють на необхідні вкладення, які не пов'язані між собою. Також важливим пунктом є моніторинг усіх процесів, запущених на підприємстві.

Спосіб № 5. Зміна частки гарантованого продажу

І останній метод — зміна частки гарантованого продажу, який чудово допомагає зменшувати свої ризики, якщо підприємство невелике. Цей метод заснований лише на натуральних показниках, а перевага його полягає в тому, що з ними легше працювати у невеликій кількості оборотів та номенклатури.