Як мотивувати працівників до роботи?

Коментарi:

Відсутність інтересу до роботи – поширена проблема різних компаній, незалежно від їхнього виду діяльності. Успіх бізнесу залежить від того, як працюють співробітники, тому дуже важливо правильно мотивувати персонал. Йдеться не лише про матеріальну винагороду – необхідно враховувати багато факторів.

Чому потрібно мотивувати співробітників

Здавалося б: навіщо треба мотивувати робітничий колектив, адже він отримує зарплату і знає, за що працюють? Однак людина влаштована таким чином, що їй потрібний постійний поштовх. Це стосується не лише роботи, а й побуту, стосунків.

Мотивовані співробітники можуть працювати ще більше і краще, бо знають, що за це вони отримають приємний бонус. Це позитивно впливає як кожного працівника, а й у весь колектив загалом. Один невмотивований співробітник здатний потягнути всю команду вниз. Тому вкрай важливо працювати з усіма та з кожним окремо.

Заохочення відіграє важливу роль: виграють і співробітники, і керівники організації. Знаючи про те, що ваш колектив мотивований, ви можете йому довіряти – не вимагати результату, постійних звітів чи загрожувати звільненням.

Які бувають види мотивації працівників

Існує кілька видів мотивації, проте всі вони поділяються на дві групи: грошова та негрошова. Перша пов'язані з оплатою праці. Це не лише ставка (фіксована оплата), а й премії, матеріальна допомога, бонуси за якісну чи вчасно виконану роботу. Деякі компанії надають знижки на товари та послуги, оплату навчання.

До негрошових видів мотивації належить:

  • Соціальний пакет. Він може включати багато або лише кілька пунктів. Зазвичай у соціальний пакет включається безкоштовний чай, кава або харчування, компенсація проїзду, путівки до санаторію, додаткові вихідні дні, організація корпоративів.
  • Заохочення досягнень, виконаних завдань чи проектів. Це можуть бути грамоти, подяки.
  • Хороші людські стосунки між керівництвом та підлеглим. Це похвала від керівника, можливість висловити свою точку зору чи оцінку, спілкування начальника та підлеглого.
  • Відносини у колективі. Організація тренінгів, тім-білдинг, корпоративи – це все зближує команду. А з хорошого колективу і йти не хочеться, і робота у злагодженій команді йде швидше.
  • Корпоративна культура. Дуже важливо регулярно доносити до співробітників цілі, які ставить собі керівництво, способи розвитку фірми чи організації. Робота в компанії, яка завжди прагне чогось більшого – хороша мотивація для персоналу.
  • Кар'єрний ріст. Важлива мета для багатьох працівників.

Мотивувати необхідно як штатних, і віддалених працівників. Найкраще довірити цю процедуру HR або проект-менеджеру.

Який вид мотивації співробітників найефективніший

Не можна сказати, що будь-який вид мотивації найефективніший. Всі люди індивідуальні, і для кожного важливе своє. Один співробітник готовий терпіти ненормований робочий графік та погані стосунки з колегами через високу зарплату. Другого не втримаєш грошима, якщо йому не подобається атмосфера у колективі. З'ясувати, що саме потрібно працівникові, можна під час особистої розмови або під час проведення опитувань. Важливо шукати індивідуальний підхід до кожного працівника.

Як підвищити мотивацію працівників без збільшення витрат

Якщо ви не плануєте збільшення бюджету для виплати премій та бонусів, зверніть увагу на нематеріальні види мотивації:

  • Слідкуйте, щоб завдання, поставлені перед співробітниками, не виходили за межі їхніх обов'язків.
  • Організуйте гнучкий графік для співробітників, які про це просять.
  • Заохочуйте здоровий спосіб життя (наприклад, хоча б частково оплачуйте абонементи до тренажерного залу).
  • Організуйте зони відпочинку.
  • Давайте людям свободу дій.
  • Будьте терпими до помилок.
  • Шукайте людей із високим рівнем внутрішньої мотивації.
  • Розвивайтеся самі та заряджайте енергією інших.
  • Наслідуйте індивідуальний підхід.

Іноді нематеріальні види мотивації працюють краще, ніж грошове заохочення праці. Однак рекомендується використовувати все у комплексі.