Вигадана перемога: росЗМІ прозвітували про затоплення українського протичовнового корабля в Очакові

Коментарi:

Російські ЗМІ 10 червня опублікували повідомлення про те, що військові Росії нібито затопили малий протичовновий корабель "Вінниця", який стояв на виході з Дніпро-Бузького лиману в Чорне море.

Водночас український військовий аналітик Тарас Чмут спростував цю інформацію, виклавши фотографії, датовані 4 червня 2022 року, на яких корвет "Вінниця" вже лежить на боці.

"Як людина, яка була вчора в Очакові – списаний аварійний корпус корвета ліг на лівий борт унаслідок того, що цей шматок металобрухту нікому не потрібен", – написав Чмут у Twitter.

Що відомо про МПК "Вінниця"?

Малий протичовновий корабель "Вінниця" було закладено у 1975 році і на той час він носив ім'я "Дніпро". Вже за рік його ввели до складу прикордонних військ КМД СРСР, де він вважався найшвидшим військовим судном у Чорному морі. 1996 року його перейменували на "Вінницю", а на флагштоку з'явився прапор Військово-морських сил України.

У 2007 році під час шторму в Севастопольській бухті корабель зазнав значних пошкоджень підводної частини корпусу, а також лівої надводної частини борту. Під час останнього виходу в море тріщина в корпусі збільшилася, після чого було ухвалено рішення призупинити його експлуатацію. Грошей на ремонт корабля на той час у ВМС України не було, тому для збереження корабля екіпаж сам проводив ремонтні роботи.

2014 року корабель буксиром був доставлений до Одеси, де останнім часом вважався судном для навчання майбутніх матросів. Після 2014 року грошей на ремонт корабля знову не знайшлося — за підрахунками Командування ВМС ЗСУ вартість ремонту та модернізації корвету становила 120 млн. гривень, тоді як загальна вартість судна становила близько 10 млн. грн.

Взимку 2021 року надійшла інформація від Міноборони України про те, що корвет "Вінниця" може стати музейним експонатом. У відомстві були переконані, що створення на базі бойового судна музейної експозиції дозволить перетворити його на один із потужних центрів військово-патріотичного виховання молоді. Проте цим планам не судилося збутися — колишній МПК із бортовим номером U206 тепер частково затоплений і лежить лівим бортом на ґрунті.