5 июля

Криза - це хороша можливiсть запропонувати ринку щось нове

Миколаївський регіональний центр підтримки бiзнесу пропонує дієві інструменти відновлення економіки

Про те, як змiнився бiзнес Миколаївщини в результаті пандемії, чому пiдприємцям важливо бути готовими до змiн та вчасно трансформувати свій бізнес, ми спілкувалися iз заступницею директора Миколаївського регіонального центру підтримки бiзнесу Ольгою РАКУ.
- Розкажіть про основні напрямки роботи Центру інформаційної підтримки бізнесу. Хто здебільшого звертається до вас за порадами чи консультаціями?
- Центр інформаційної підтримки бізнесу міста Миколаєва засновано на базі Миколаївського регіонального центру підтримки бізнесу, за сприяння ЄБРР у рамках ініціативи ЄС #EU4Business. Уже четвертий рік поспіль ми полупшуємо бізнес-клімат у Миколаївській області та Україні в цілому.
Центр має три основні напрямки роботи: підтримка сектору малого та середнього бізнесу (МСБ) через надання консалтингових, інформаційних та тренінгових послуг; покращення ринкових відносин та регіональної економіки шляхом створення сприятливих умов для ведення бізнесу та залучення інвестицій; розробка та втілення регіональної політики розвитку підприємництва. Діяльність Центру спрямована на малий та середній бізнес, хоча переважно звертається мікро- та малий бізнес. Зважаючи на специфіку Миколаївської області, ситуація зрозуміла, адже в рейтингу кількості мікробізнесу ми посідаємо першу позицію в Україні. В середньому отримуємо приблизно 500 запитів на рік, причому не тільки з Миколаєва, а й з інших регіонів.
У переважній більшості випадків бізнес звертається за інформацією або ж точковими консультаціями. Кожне звернення ми реєструємо в загальну базу. Якщо наразі допомогти не можемо, ми інформуємо донора про потреби місцевого бізнесу, а це напряму впливає на розробку нових програм для розвитку бізнес-клімату в регіоні та в Україні загалом.
- Статистичні дані, які Ви навели, вражають. Проте цікаво було б дізнатись, як саме Ваші заходи чи консультації допомогли підприємцям подолати труднощі?
- Із останніх прикладів - секторальна навчальна програма для власників бізнесу індустрії краси та здоров'я, яку ми провели на початку року. В рамках одного з модулів за напрямком SMM тренер розбирав бізнес-сторінки в соціальних мережах кожної учасниці, давав поради, що і як краще змінити. В результаті учасниці отримали оновлені бізнес-сторінки з якісним контентом, прописаними за правилами копірайтингу текстами, чат-ботами та налаштуваннями для кращого залучення клієнтів. І це тільки результати одного модуля, а таких було чотири. Звісно, ми намагаємося відстежувати та оцінювати вплив на бізнес, часом отримуємо більш масштабні результати, як то вихід на нові ринки, зростання продажів чи запуск нових продуктів. Та говорити про те, що це виключно наші заслуги, неправильно. Це спільні результати нашої роботи з бізнесом.
- Карантин вніс свої корективи в роботу бізнесу. З якими викликами зіткнулися підприємці? Чи бізнес Миколаївщини зазнав змін у результаті пандемії?
- Найбільшим викликом, напевне, стало те, що деякі галузі взагалі зупинили свою діяльність. Зокрема, ми говоримо про HoReCa (готелі, ресторани, кафе), індустрію краси, сферу розваг. Звісно, ми намагалися відреагувати та підтримати підприємців у непрості для них часи. Одразу після оголошення карантину Центр інформаційної підтримки бізнесу міста Миколаєва запустив секторальну навчальну програму для індустрії краси та здоров'я. Упродовж квітня, залишаючись на карантині, власники салонів краси мали можливість пройти повний курс покращення бізнесу з охопленням усіх важливих тем (маркетинг, продажі, сервісне обслуговування, юридичні аспекти, організація фінансів, управління людськими ресурсами).
Розуміючи потреби бізнесу, ми провели дводенний навчальний тренінг «Системний сервіс для компаній майбутнього» для
25 власників та керівників бізнесу галузі HoReCa. Під час онлайн-тренінгу учасників навчали, як побудувати дієву систему сервісу у своїх компаніях та дотримуватися сервісної культури, використовувати унікальні інструменти для запровадження системи сервісу.
Безперечно, бізнес Миколаївщини зазнав змін у результаті пандемії. Правила гри стали більш жорсткими, конкуренція зросла, багато підприємств перейшли в онлайн, скоротили штат, а частину робіт передали на аутсорс. Словом, оптимізували свої операційні процеси. Ще одна цікава особливість - перехід підприємств на власні виробництва. Період карантину поставив у складне становище підприємства, виробничий цикл яких напряму залежить від імпортної сировини. Виходячи з ситуації, підприємці шукали аналоги на внутрішньому і навіть локальному ринку. І знаходили.
Те, що стало очевидним і для бізнесу, і для населення: продукція місцевих підприємців - гідна альтернатива і за ціною, і за якістю. Щоб підтримати малий та середній бізнес регіону у складні часи, жителі області запустили інформаційну кампанію «купуй на Миколаївщині». Під такими хештегами небайдужі жителі міста розміщували товари місцевих підприємців у соціальних мережах. Такі ініціативи не можна залишати поза увагою, вони повинні знайти продовження в діях місцевих органів влади та налагодженні системи продажів продукції місцевих виробників. Центр інформаційної підтримки бізнесу вже активно працює над розробкою концепту Регіонального каталогу постачальників товарів та послуг у вигляді маркетплейсу, що слугуватиме локальним онлайн-майданчиком для місцевих виробників.
- Будь-яка криза - це можливість покращити бізнес, і підприємці прагнуть нею скористатись. Як Центр інформаційної підтримки бізнесу відреагував на їхній запит?
- Криза пандемії яскраво продемонструвала значимість діджиталізації для бізнесу. Приймаючи виклики сьогодення, компанії почали впроваджувати цифрові інструменти. Ці сервіси стали ключовим пунктом налагодження операційної роботи бізнесу, ведення комунікації всередині команди та з клієнтами. Зрозуміло, що не всі компанії можуть і повинні переходити в онлайн. Та абсолютно всі можуть впровадити нові технічні рішення, щоб зробити свій бізнес кращим. Із цією метою Центр інформаційної підтримки бізнесу організував тренінг із цифрової трансформації бізнесу: GoingDigital для більше ніж 50 підприємців із різних міст України.
Розуміючи цінність просування продукції компаній на ринку в поточних умовах, ми запустили багатомодульну навчальну програму «Антикризовий маркетинг-2020» для управлінців та власників малого та середнього бізнесу. Паралельно триває робота над розробкою посібника з антикризового маркетингу, що допоможе власникам бізнесу усвідомити ключові аспекти маркетингового просування, впровадити готові рішення для бізнесу та забезпечити прибуток навіть під час економічної нестабільності.
- Які сьогодні існують програми фінансової підтримки бізнесу?
- Не варто забувати, що Миколаївська область уже декілька років посідає першу позицію в реалізації обласної програми компенсації відсоткових ставок за кредитами. З лютого 2020 року діє державна програма «Доступні кредити 5.7.9», за умовами якої підприємці можуть отримати до 1,5 мільйона гривень кредиту строком до 5 років під 5,7 або 9 відсотків. Крім того, є немало грантових програм для бізнесу від міжнародних донорів, таких як: ЄБРР, USAID, ЄІБ, МФК...
- Порекомендуйте ресурси, де власники та керівники бізнесу можуть знайти корисну для них інформацію?
- Передусім, я рекомендую ознайомитися з інформаційним збірником «Можливості та фінансові інструменти для розвитку МСБ Миколаївської області-2020», де представлено актуальну інформацію щодо умов кредитування МСБ на 2020 рік, включаючи відсоткові ставки, терміни та обсяги кредитування від ключових банківських установ, програми здешевлення кредитів для малого та середнього бізнесу міста Миколаєва та Миколаївської області. Окрім того, у збірнику можна знайти інформацію про освітні програми Центру інформаційної підтримки бізнесу міста Миколаєва, онлайн-платформи та курси, всю необхідну інформацію для виходу на міжнародні ринки, а також отримати розуміння інфраструктури підтримки підприємництва міста Миколаєва: хто і чим може допомогти підприємцям. Збірник можна знайти на нашому сайті. Також рекомендую платформу Дія.Бізнес, де можна стежити за безкоштовними можливостями і державними сервісами для зростання бізнесу.
- І наостанок, що б Ви порадили мешканцям нашої області, які тільки планують стати підприємцями, і тим, хто вже має власний бізнес?
- Підприємцям-почтаківцям порекомендую відповідально підійти до запуску, промоніторити ринок і знайти для себе нішу. Криза - це хороша можливість запропонувати ринку щось нове. Вже діючому бізнесу раджу тримати руку на пульсі, підлаштовуватися під нові виклики, трансформувати свій продукт та бізнес. Адже сьогодні ключовий фактор конкурентоспроможності на ринку - вміння бути гнучким.

Бесіду вела Анна НІкулІна

Просмотров:
comments powered by HyperComments