19 октября


Николаев на Ниле!

Лiдер з розбудови логiстичноi iнфраструктури Украiни компанiя «НIБУЛОН» передасть Єгипту свiй успiшний досвiд у сферi вiдродження рiчок як транспортних артерiй краiни

У Єгипті керівництво компанії «НІБУЛОН» провело низку зустрічей із міністром постачання і внутрішньої торгівлі та його першим заступником, заступниками міністра транспорту, провідними фахівцями Міністерства сільського господарства та меліорації, а також багатьох галузевих державних органів.

Про масштабну інвестиційну програму компанії «НІБУЛОН» із розвитку логістичної інфраструктури в Україні знають у багатьох країнах світу. Тож ми постійно отримуємо позитивні відгуки щодо її успішної реалізації та регулярно приймаємо на своїх підприємствах делегації на чолі з послами США, Нідерландів, Канади, Бельгії, Кореї, Ірану та інших країн і за участю провідних, зокрема і міжнародних, експертів галузі, які вивчають не лише досвід успіху нашої компанії, але й наявні проблеми розвитку річкового транспорту в Україні.
Крім того, унікальний досвід компанії «НІБУЛОН» у будівництві зернових елеваторів, річкових терміналів, самохідних і несамохідних суден та у відродженні річкового судноплавства на території України гідно оцінили як провідні фінансові інститути світу, з якими «НІБУЛОН» уже успішно реалізує низку інфраструктурних проектів, так і уряди інших країн і міжнародні організації, такі як Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (FAO), головним завданням якої є боротьба з голодом.
6 грудня 2017 року в Каїрі (Єгипет) FAO та «НІБУЛОН» підписали Меморандум про співпрацю для покращення продовольчої безпеки Єгипту та ефективності роботи єгипетських компаній, які займаються виробництвом зернових, їхнім зберіганням і транспортуванням. Сьогодні в Єгипті FAO займається вирішенням нагальних питань, пов'язаних із розвитком інфраструктури зі збереження зерна, адже, за даними цієї організації, втрати сільгосппродукції в країні становлять до 20 відсотків.
У рамках підписаного Меморандуму з 31 березня до 6 квітня генеральний директор компанії
«НІБУЛОН» Олексій Вадатурський, директор судноплавної компанії «НІБУЛОН» Олексій Лалін та головний трейдер в оптовій торгівлі зерновими культурами Дмитро Фурда відвідали з робочим візитом Арабську Республіку Єгипет на запрошення вищого керівництва цієї країни.
Зустрiч на найвищому рiвнi
У Єгипті керівництво компанії «НІБУЛОН» провело низку зустрічей із міністром постачання і внутрішньої торгівлі та його першим заступником, заступниками міністра транспорту, провідними фахівцями Міністерства сільського господарства та меліорації, а також багатьох галузевих державних органів.
«Ми провели десятки зустрічей, і це дало мені можливість порівняти підходи українських і єгипетських чиновників. В очах цих людей дійсно було бажання дізнаватися про щось нове, сучасне, ефективне і цікаве, щоб здійснити позитивні зміни у своїй країні. Було враження, що ми з ними знайомі десятки років і зустрічаємося тепер як друзі, яких об'єднує багато гарних спільних справ. Тому ми разом із ними будемо вчитися впроваджувати кращий європейський і світовий досвід в Єгипті. І завдяки цьому ми досягнемо успіху», - підкреслив Олексій Вадатурський.
Увесь тиждень українських гостей супроводжували відповідальні представники різних міністерств і відомств Єгипту, які оперативно та без будь-яких зволікань вирішували різноманітні питання під час організації зустрічей і візитів на підприємства. На кожному об'єкті на «НІБУЛОН» чекали керівники та спеціалісти різних рівнів, незважаючи на зайнятість під час візиту, навіть якщо робочий день уже давно закінчився. Ділові зустрічі, яких під час цієї бізнес-подорожі відбулося десятки, починалися з самого ранку та тривали до пізнього вечора, а поверталася делегація компанії «НІБУЛОН» у готель близько дванадцятої години ночі. А втім, важка, іноді навіть виснажлива, але надзвичайно інформативна поїздка для представників компанії «НІБУЛОН» стала справжнім одкровенням та кардинально змінила їхню думку про Єгипет.
Як зізнається сам Олексій Вадатурський, уперше в житті фахівцям компанії практично відкрили доступ до всієї інформації, необхідної для комплексного вирішення питання розвитку логістичної інфраструктури цієї країни: «Ми ознайомилися зі станом суднобудівної галузі і побували на трьох суднобудівних заводах, відвідали портові елеватори і потужності з приймання сільгосппродукції в портах Дум'ят, Александрія та Порт-Саїд. Побували і на внутрішніх елеваторах, побудованих у різні роки іноземними компаніями, та ознайомилися з технологічним рівнем і культурою виробництва на цих підприємствах. Протягом декількох годин на наданому нам катері ми мали можливість ознайомитися з характером Нілу і його рукавів та їх оснащенням. Таким чином, ми комплексно ознайомилися з роботою всієї інфраструктури, що матиме важливе значення для нас під час пошуку правильного технічного рішення і внесення пропозиції щодо розвитку логістичної інфраструктури цієї країни. І знаєте, що найцікавіше? У мене докорінно змінилася думка щодо перспектив відродження судноплавства на Нілі та рукавах Каїр-Александрія і Каїр-Дум'ят. Відновити судноплавство в Єгипті вкрай необхідно і технічно можливо. Але робити це необхідно зовсім на інших засадах, ніж в Україні».
Уряд Єгипту високо оцінив практичний досвід компанії «НІБУЛОН» у сфері переорієнтування вантажів із автомобільного транспорту на річковий. Сьогодні логістична інфраструктура в цій арабській країні нагадує українську 10 років тому, до початку реалізації компанією «НІБУЛОН» інвестиційного проекту з відродження річок як транспортних артерій. За інформацією єгипетської сторони, 95 відсотків вантажів транспортується наземним транспортом,
4 відсотки - залізничним і лише 1 відсоток - річковим. Річкою транспортують переважно такі насипні вантажі, як пісок, фосфати, цемент, вугілля. Зерно річкою транспортується в незначних об'ємах, незважаючи на те, що імпорт зернової продукції в цій країні щорічно становить близько 25 млн. тонн. У той же час існують проблеми з перенасиченим трафіком на автошляхах, що може призводити до заторів чи ДТП. Поряд із цим Ніл залишається великою транспортною артерією, яка до цього часу повноцінно не задіяна, але здатна вирішити більшу частину цих проблем, як це відбувається сьогодні в Європі, США та інших розвинутих країнах. Тому в Єгипті на вищому державному рівні підтримали ініціативу компанії «НІБУЛОН» щодо впровадження досвіду з відродження внутрішніх водних артерій.
«На рівні міністрів створена координаційна рада для співробітництва з нашою компанією. З боку єгипетської сторони на нас покладено дуже великі сподівання, а про хід візиту доповідали особисто президенту та прем'єр-міністру країни. В Україні ми маємо сформувати свою робочу групу з числа працівників компанії «НІБУЛОН» для більш поглибленого вивчення, проведення переговорів та взаємних візитів у процесі роботи над проектом. Після чого на рівні перших осіб країни з нашою компанією буде підписано Меморандум про співробітництво», - підкреслив керівник «НІБУЛОНа».
За словами генерального директора «НІБУЛОНа», перед поїздкою до Єгипту він поділився своїми планами з фінансовими партнерами компанії: ЄБРР, ЄІБ, МФК, які висловили свою зацікавленість і готовність підтримати інвестиційні проекти компанії «НІБУЛОН» за межами України, зокрема в Єгипті, та бажання компанії впроваджувати те краще, чого вона досягла на Батьківщині.
Крім того, перебуваючи у Єгипті, Олексій Вадатурський зустрівся і з представниками французького банку «Креді Агріколь», які зазначили, що в їх особі «НІБУЛОН» знайшов партнерів та друзів для розвитку діяльності компанії на території Арабської Республіки Єгипет та збільшення торгових оборотів.
«Я не знаю ще, з чого я почну реалізацію проекту в Єгипті, але я точно знаю, куди мені треба буде звернутися для того, щоб ми разом з вами пліч-о-пліч впроваджували кращий досвід в Єгипті, - підкреслив Олексій Вадатурський на зустрічі з представниками французького банку. - Дуже важливо, що в Єгипті працюють наші давні надійні фінансові партнери - Arab Bank, BNP, NATIXIS, ING, Rabobank та інші, на співпрацю з якими ми також сподіваємось».
Краiна якiсних автодорiг
За словами Олексія Вадатурського, за останні десять років Єгипет суттєво змінився, виріс, це нова країна, а Каїр - нове сучасне місто:
«Я як керівник компанії відвідував Єгипет декілька разів у складі української делегації, брав участь у різних міжнародних форумах, але тоді за межі Каїра не виїжджав.
10 років тому я мав можливість ознайомитися з інфраструктурою наших бізнес-партнерів у Єгипті, і тепер у мене є можливість порівняти Єгипет за межами Каїра 10 років тому і зараз. Мене особисто вразили обсяги будівництва в країні: будується новий Каїр, нові мікрорайони з сучасною інфраструктурою, які не поступаються місцем кращим європейським та світовим зразкам. Потрапивши сюди, на хвилини забуваєш, що ці місця фактично відвойовані в пустелі Сахара: нові мікрорайони Каїра потопають у зелені, усе квітне, регулярно зрошується. Ми бачили Суецький канал, понад 75 км якого було прокопано всього за один рік, яка інфраструктура там збудована, і ми мали можливість переправою проїхати через цей канал. Тоді я згадав, як сам давав пропозиції і нашій обласній адміністрації, і міському голові щодо будівництва паромної переправи в Миколаєві для того, щоб місто не відчувало транзитного автотранспорту. 75 км Суецького каналу - це не наші 4 км по Дніпру, які необхідно днопоглибити на загальній ділянці 47 км річки, щоб витримати міждержавні угоди з глибин. Окрема тема - єгипетські дороги. З усією упевненістю можу сказати, що нові дороги в Єгипті кращі, ніж у будь-якій європейській країні. Платні автошляхи такої якості, які збудовано від Каїра до Александрії чи до Порт-Саїда, ви не побачите ніде в Європі: чотири полоси руху в одну сторону і чотири полоси в зворотну - це лише для легкового автотранспорту, є ділянки обмеження руху до 180 км/год. А для вантажного окремо ще дві полоси руху такої ж якості. Для мене це стало справжнім відкриттям! Не найбагатша країна світу з економікою, що розвивається, країна, яка знаходиться в жорстких природно-кліматичних умовах і має населення вдвічі більше за Україну, змогла досягнути такого успіху. Українські автошляхи, навіть нові, які будуються зараз, в жорстких кліматичних умовах Єгипту і за таких високих температур «попливли б». А єгипетські автошляхи ніби з металу вистелені. У них немає ні бітуму, ні інших канцерогенних речовин. Тому, коли бачиш, як ці люди ставляться до своєї країни, одразу ж розумієш: у цій країні немає нічого неможливого, бо Єгипет йде правильним шляхом, інвестуючи в розвиток своєї транспортної інфраструктури».
Європейськi лайнери будуються в Єгиптi
Суднобудівні заводи в Єгипті, на відміну від України, повністю завантажені і мають суднобудівну програму на рік уперед, тож у разі потреби ще потрібно буде добре постаратися, щоб розмістити замовлення на єгипетських заводах. Фахівцям компанії ще доведеться проаналізувати, де доцільніше будувати новий єгипетський флот: в Україні, на суднобудівному заводі «НІБУЛОН», чи на єгипетських верфях. Адже щоб транспортувати судно з Миколаєва до Єгипту, необхідно подолати неабияку відстань - 2,2 тисячі км, а це довго, дорого і небезпечно. Тому представники компанії «НІБУЛОН» на місці ознайомилися з можливостями суднобудівної галузі Єгипту та залишилися дуже задоволеними високою культурою виробництва, технологічним рівнем оснащення, чистотою та порядком.
«Приємно було відзначити, що на єгипетських заводах розміщують свої замовлення європейські країни: Нідерланди, Німеччина та інші, - поділився своїми враженнями Олексій Вадатурський. - Нагляд за будівництвом здійснюють представники цих країн. І будуються тут не прості судна, а пасажирські лайнери. Це зовсім інший рівень технічних можливостей. Ми побачили на цих підприємствах повністю автоматизовані лінії, машини-роботи, високий рівень механізації суднобудування. Особисто я для себе почерпнув багато нового, зрозумів, над чим нам треба працювати в Україні, для того щоб наш суднобудівний завод був краще технічно оснащений і відповідав кращим світовим зразкам».
Олексій Вадатурський зізнався, що коли дивишся на повністю оснащені та завантажені роботою єгипетські суднобудівні заводи, мимоволі замислюєшся над долею суднобудування в Україні: «У нас такі підприємства будував народ України, це загальнонаціональне надбання, а дісталося воно, як і цілі галузі, в результаті «прихватизації» купці олігархів. І сьогодні ці підприємства здебільшого стоять, а люди викинуті на вулицю. А в Єгипті різні підприємства і споруди, зокрема й Суецький канал, які збудували різні країни і різні компанії, змогли зберегти, поставивши на чолі ефективний менеджмент, високопрофесійних керівників, і тепер вони працюють на благо народу Єгипту. І я як керівник підприємства можу розмістити суднобудівне замовлення і спокійно очікувати на якісний результат. Тим більше, тут багато проектних організацій, які сьогодні співпрацюють із європейськими   країнами, тож цілком можливо розмістити замовлення на проектування тих чи інших суден».
Сучаснi автоматизованi шлюзи
«Що мене вразило особливо - це новозбудовані автоматизовані шлюзи, які здатні забезпечити пропуск вантажів досить великих обсягів. Усі, за винятком одного, мають габарити 100 м на 15 м. Звичайно, Ніл - це не широкий Дніпро, на Нілі немає гідроелектростанцій, крім однієї, на самому початку Асуанської греблі, але там є достатні технічні можливості для того, щоб організувати регулярне перевезення вантажів річкою Ніл та рукавами між портами Александрія, Дум'ят та Каїр, а також між Каїром і Асуаном. Коли бачиш, як люди впевнені в успішному майбутньому Єгипту та в умовах фактичної відсутності річкових перевезень будують такі сучасні шлюзи, сумно дивитися на наш могутній Дніпро, ці простори води і глибини, на яких шлюзи по півроку закриті і навігація зупинена через те, що чиновники замість конкретних справ проштовхують сумнівного характеру закони, які не будуть слугувати країні», - констатував Олексій Вадатурський.
Під час візиту було вивчено також стан мостів над рукавами Нілу: технічні характеристики та обмеження. Усю інформацію цих гідротехнічних споруд буде враховано під час проектування майбутніх одиниць єгипетського флоту.
Краiнi потрiбен новий флот
Під час особистої зустрічі міністр постачання і внутрішньої торгівлі Єгипту д-р Алі Моселхі відверто запитав Олексія Вадатурського, як він оцінює стан флоту країни. Керівник компанії
«НІБУЛОН» зазначив, що зважаючи на те, що впровадження річкових перевезень у країні перебуває ще на початковій стадії, а кількість суден дуже обмежена і збудовані вони досить давно, ці судна краще було б віддати на переплавку і збудувати новий сучасний флот, який за технічним оснащенням і за часом служби стане прикладом навіть для європейських країн.
«Для того, щоб відновити судноплавство і річкову інфраструктуру в цій країні, необхідно будувати новий сучасний флот. Це стане новим поштовхом для створення робочих місць як у суднобудуванні, так і судноплавстві. Переконаний, що вже за кілька років Єгипет, якщо не збавить темпів розвитку, буде пишатися своїм флотом і своїми внутрішніми водними перевезеннями», - зазначає Олексій Вадатурський.
Модернiзацiя елеваторноi галузi
Під час візиту гості відвідали також елеватори, що перебувають у державній власності. Слід зазначити, що всі ці підприємства до цього часу надійно працюють, хоча і збудовані в 60-70-х роках минулого століття. Але сьогодні ці елеваторні комплекси потребують модернізації, і єгипетська сторона зацікавлена в тому, щоб компанія
«НІБУЛОН» допомогла у вирішенні цього питання, надавши конкретні пропозиції щодо поліпшення цих підприємств.
Ось лише один із прикладів. Сьогодні в Єгипті зерно транспортується річкою, але в незначних об'ємах, тому всі ці елеватори здатні приймати продукцію з суден, однак потужності з приймання зерна досить незначні, а за умови будівництва нового флоту потрібні будуть і зовсім нові потужності.
«У нас є абсолютне розуміння проблеми і шляхів її вирішення. Ми маємо досвід і вміння, ми зможемо організувати успішні водні перевезення в Єгипті!» - підкреслив Олексій Вадатурський.
Порти - це ворота Єгипту
«Нас підтримали керівники всіх портів, із якими ми зустрічалися в Єгипті. Це дуже професійні і відповідальні люди з державницькою позицією. Ми оглянули всі потужності та ознайомилися з технологією і маємо свою думку, як розвивати судноплавство в цій країні», - розповів Олексій Вадатурський.
У єгипетських портів існує така сама проблема, як і в українських портових містах - Миколаєві та Херсоні, коли порт знаходиться у межах міста. Так, наприклад, щоб виїхати з порту в Александрії, необхідно проїжджати  через багатомільйонне, друге за величиною в Єгипті, місто, збудоване у ІV столітті до н. е., яке має безліч історичних і культурних пам'яток. Згадати хоча б одне з семи чудес світу Александрійський маяк! Тому організація внутрішніх водних перевезень тут вирішує безліч питань.
Браконьєрство i судноплавство - несумiснi
В України та Єгипту є одна спільна проблема. Олексій Вадатурський зізнається, що дізнався про неї, подорожуючи швидкісним судном Нілом. Команду судна було укомплектовано водолазом. На питання, чи цього потребує безпека переміщення іноземців, місцеві лише жартома відповіли, що допомога водолазів може і не знадобитися. Але одного разу українським гостям усе ж таки не пощастило - судно зупинилося. Виявилося, що на гвинт намотало браконьєрську сітку. Водолаз опустився під воду і перерізав сітку товщиною основного шнура до 30 мм. Цікавий факт: на кожному єгипетському судні є людина, яка коригує рух, бо знає, де знаходяться браконьєрські сітки, і бачить їх.
В Україні у компанії «НІБУЛОН» також працюють два водолази, які вдень і вночі супроводжують буксири компанії по Дніпру і Південному Бугу. Дійшло навіть до того, що навіть зараз, у період нересту, буксири продовжують рвати браконьєрські сітки на річках, але про це більше ми розповімо в майбутньому матеріалі.
Висновок один: наявність браконьєрських сіток говорить про відсутність у країні активних річкових перевезень, адже це несумісні речі.
Надiйне партнерство
Наша компанія на систематичній основі бере участь у тендерах Єгипту на постачання пшениці та успішно працює в цій країні. Ми дуже вдячні нашим єгипетським партнерам: Cairo 3A, Mediterraneo, Venus Int., Adm-Medsofts, Quadra Commodities, Millcorp, Abu Dongol,   із якими ми і надалі продовжимо працювати та тільки розширювати нашу співпрацю. За словами Дмитра Фурди, для компанії «НІБУЛОН» співпраця з Єгиптом - це, по-перше, розширення ринку збуту, збільшення частки кінцевих споживачів у портфелі контрагентів компанії і обсягів експорту; по-друге, скорочення ланцюжка поставок від українського товаровиробника до кінцевого споживача продукції в Єгипті та здешевлення логістики за рахунок використання річкового транспорту. Надалі компанія планує працювати не лише із вищезазначеними торговельними компаніями, а й за рахунок розвитку прямої співпраці з внутрішніми споживачами.
«Сьогодні Єгипет є третім імпортером зерна у світі та одним із ключових ринків споживання українського зерна. З 2009 року тільки компанією «НІБУЛОН» експортовано до Єгипту понад 12 млн. тонн сільгосппродукції, тобто щорічно ми стабільно поставляємо понад мільйон тонн зернової продукції до цієї країни. Тому нас там знають, поважають, цінують і розраховують на розширення співпраці», - зазначає Дмитро Фурда.
Представники єгипетської сторони зізнаються, що досвід компанії «НІБУЛОН» із організації ефективної логістики, економічно доцільної та дружньої до навколишнього середовища, для них є безцінним. І сьогодні «НІБУЛОН» як першопрохідець у відродженні внутрішніх водних шляхів в Україні, може взяти на себе важливу місію - стати першопрохідцем із перевезення зерна Нілом в Єгипті.
«Тепер все залежить від нас.
«НІБУЛОНу» це під силу. «НІБУЛОН» це може. І «НІБУЛОН» це організує. Ми протягом двох місяців надамо професійний аналіз та план дій із відродження транспортної інфраструктури Єгипту. Співпраця починається. Усе найцікавіше та найскладніше попереду!», - підкреслив Олексій Вадатурський.
Пiслямова
Все вищевикладене зовсім не означає, що діяльність компанії «НІБУЛОН» тепер буде переорієнтована на інвестиційну діяльність в інших країнах. Ми - українці, і наша компанія інвестує і продовжуватиме інвестувати в економіку України. Ми   і надалі будемо реалізовувати наші інвестиційні плани в Україні та нарощувати обсяги інвестицій. На підтвердження наших слів, ми плануємо продовження будівництва мережі перевантажувальних терміналів, зокрема у селі Тернівка Запорізької області та Мар'янському   Дніпропетровської області. Крім того, ми реконструюємо наш перевантажувальний термінал у місті Кременчук (Полтавська області), а також в якості першої черги будівництва елеватора у місті Хмільник (Вінницька область) збудуємо лінію з відвантаження зерна на залізничний транспорт із метою мінімізації транспортних витрат. Окремою гордістю компанії «НІБУЛОН» є реалізація інвестиційної програми в суднобудівній галузі. 23 травня 2018 року на відкритті Міжнародної виставки «Суднобудування-2018» та спеціалізованої виставки «Водний транспорт» ми покажемо всій Україні, яка амбітна програма нами реалізується. Хто, як не ми, патріоти України, повинні це робити!
Разом із цим ми хочемо дати вам можливість порівняти ставлення в інших країнах до інвесторів і ставлення до національного українського інвестора з боку Міністерства інфраструктури в нашій країні. В якій країні це можливо, щоб Міністерство інфраструктури зверталося до міжнародних організацій із проханням заборонити виділення коштів національній компанії? А Міністерство інфраструктури України цим займається. Це ганьба їм і неповага до нашої компанії, яка інвестувала в розвиток транспортної інфраструктури 1,76 млрд. доларів США і впроваджує новітні світові досягнення в економіку країни. Дивно, коли запрошують на річки іноземних інвесторів, але не помічають своїх вітчизняних інвесторів. Натомість нас безпідставно звинувачують у блокуванні законопроекту №2475а, якому вже і так дали свою оцінку депутати Верховної Ради України. Ми категорично проти законів, що не мають державницького підходу і не призначені слугувати економіці України, а лише завдаватимуть їй шкоди. Ми відкрито боролися, боремося і  будемо боротися проти таких законів, на кшталт №2475а, що проштовхуються людьми, які переслідують виключно особисті інтереси, які планують ввести секонд-хенд у територіальні води України під іноземним прапором без будь-яких умов, що стане останнім цвяхом у суднобудівну галузь України. Вже й так сьогодні кращі українські фахівці цієї галузі практично змушені працювати на всіх континентах.
Ми хочемо звернути вашу увагу на те, як у нас і в країнах, що розвиваються, ставляться до такої надважливої галузі. Тому ми вдячні тим небайдужим, хто сьогодні підтримує нас, виступаючи за розвиток судноплавства і суднобудування в Україні: народним депутатам, регіональним лідерам, українським містам, нашими громадянам-патріотам!

Просмотров:
comments powered by HyperComments
Loading...

Loading...